otsikko
yhteystiedot
linkit

Tapahtumia vuodelta 2008

• TRAWUN — Chilen suurimman alkuperäiskansan historiaa ja nykypäivää Mapuche-illassa järjestettiin perjantaina 3.10. Vantaan Musiikkiopiston Lummesalissa.
  • Oili Tuomainen opetti mokkasiinien valmistusta Helsingin aikuisopistossa 12.9., 13.9. ja 19.9.
  • Riku Hämäläistä haastateltiin intiaanien savumerkeistä ja muusta viestinnästä Aristoteleen kantapää -ohjelmassa 12.9. Ohjelma on myöhemmin kuunneltavissa Yle Areenassa.
  • Helsingin seudun kesäyliopisto järjesti kesäkuussa (9.–25.6.) kurssin aiheesta Amazonin alkuperäiskansojen sosiokosmologia ja tieteellinen tutkimus.
  • Sinebrychoffin taidemuseossa Helsingissä oli 31.1.– 18.5.2008 esillä näyttely PERU — 2000 vuotta hopeataidetta. Näyttelyyn liittyi myös luentosarja.
  • Juha Hiltunen luennoi Elvis Presleyn intiaanisukujuurista 17.4.2008 Helsingin yliopiston päärakennuksella.
  • Riku Hämäläinen luennoi aiheesta intiaanien taide ja käsityöt Porvoon Suomi-Amerikka yhdistyksen tilaisuudessa tiistaina 12.2.2008 Borgå Folkakademissa.
  • Teknisten ongelmien takia KAJO'-lehden numero 2/2007 ilmestyi tammikuussa 2008.
Yhdistys kertoo tällä sivulla myös muusta intiaaneihin liittyvästä kuin, mikä suoraan liittyy yhdistyksen toimintaan, mutta ei luonnollisestikaan vastaa ulkopuolisten järjestäjien tapahtumien sisällöstä.